Hallo ladies!

De herfst heeft nu dan echt zijn intrede gemaakt; de wind zwelt aan, dagen worden korter en er komt vanalles uit de lucht vallen (van kastanjes en bladeren tot flinke regenbuien). Doordat het al vroeger donker is, is het voor mij doordeweeks bijna niet mogelijk om te wielrennen. Maar binnen zitten is ook niet wat. Dus het is tijd om een sport op te pakken wat wel in de schemer kan: hardlopen!

Zoals je misschien al gemerkt hebt, wissel ik graag verschillende sporten af. Dat houdt mij gemotiveerd, zo ook bij hardlopen. Ik geniet  er weer met volle teugen van! Ik loop nu drie keer in de week voor het ontbijt een rondje. Ik moet ‘s ochtends wel even streng voor mezelf zijn, want ik moet dan wat vroeger mijn bed uit. Maar de beloning is voldoende, want op deze manier wakker worden is best fijn: dat het nog rustig en schemerig is buiten, je de straat voor jezelf hebt en alles nog fris ruikt. Na een half uurtje kom ik helemaal fris en opgewekt thuis!

IMAG0313

En als ik thuis kom een lekker ontbijt!

Sinds de Nijmegen Vierdaagse heb ik de hardloopschoenen niet meer aan gehad, dus het leek mij wel zo handig om het rustig op te bouwen. Daarom ben ik weer begonnen met mijn personal coach Evy. Dat klinkt heel chique, maar stiekem is mijn coach een podcast (ideaal voor op je telefoon, ipod of mp3 speler) 😉 . Ik vind het een hele fijne manier van trainen, daarom wil ik het graag met jullie delen.

In deze podcast leidt Evy je onder begeleiding van motiverende muziek door een trainingsschema. Zij heeft een hardloopschema opgesteld waarbij je drie dagen in de week een stuk gaat hardlopen. Daarbij wissel je stukken hardlopen af met stukken wandelen, waarbij je wel flink blijft doorwandelen. Dit is vooral goed voor je spieren en gewrichten om te wennen aan de “klappen” die ze steeds moeten opvangen bij het rennen. De podcast is erg geschikt voor beginnende hardlopers. In tien weken trainen leer je vijf kilometer hard te lopen. Voor de meer ervaren hardlopers bestaat er ook een podcast van om tien kilometer hard te lopen. Wil je de podcast downloaden? Je vindt ze op meerdere plekken op internet. De downloads zijn gratis. Kijk bijvoorbeeld eens op deze website: http://www.keep-running.be/. Wanneer je liever zonder muziek traint, kun je op de website de trainingsschema’s vinden.

IMAG0310 (2)

Zorg naast een trainingsschema voor:

  • Goede schoenen
  • Warme kleding (vooral in de winter, denk dan ook aan een muts en handschoenen en draag meerdere laagjes).
  • Reflecterende kleding, een reflecterend hesje en lampjes.
  • Stretch voor en na je training.
  • Drink voldoende water.
  • Eet gezond.
  • En geniet van de omgeving, de wind, de regen en een heerlijk najaarszonnetje!

Succes met sporten en tot de volgende keer!

Kim

0 Comments

Leave a reply

CONTACT

Je kan ons mailen .

Sending

Copyright © Vrouwsportief. All rights reserved.

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account