We zijn verslaafd.

Het sporten, alleen of samen met anderen, zorgt ervoor dat we ons goed voelen.

Een trainingsschema en het gebruik van een hartslagmeter en fietscomputer helpen ons onze prestaties te verbeteren. De hartslag, maar bij fietsers vooral de afstand en de gemiddelde snelheid, leggen veel druk op de beleving van de training. Voor veel fietsers is de gemiddelde snelheid van 30 (op de racefiets) heilig. Is dat niet gehaald, dan ging het niet lekker.

De wintermaanden zijn voor fietsers de rustperiode.

Doordat we verslaafd zijn willen we toch doorgaan. Overstappen op de mountainbike en lekker door het bos. Lekker even uitleven, moe thuiskomen. Verslaafd aan dat gevoel. Maar is dat wel zo verstandig?

Trainen houdt in:

systematisch en doelgericht werken aan prestatieverbetering. Dat is meer dan alleen een aantal keren per week op de fiets stappen, uitgeput afstappen en steeds iets langer fietsen. Het is ook gebruik maken van verschillende vormen van inspanning. Het is ook werken aan techniek. En het is het nemen van rust.

Rust nemen heb je in verschillende situaties. In de training zelf is het bij een intervaltraining nodig om voldoende rust te nemen tussen de inspanningen. Dan heb je de rust tussen de verschillende trainingsdagen. Verder heb je in je trainingsopbouw perioden waarin je het rustiger aan doet. En (bij het fietsen) de wintertijd, rusttijd.

Neem je rust deze winter.

Blijf lekker fietsen, maar doe rustig aan. Met lage hartslag, laag tempo en hoge trapfrequentie kun je prima de winter door komen. Laat je niet opjagen door de anderen, want weet dat er een mooi voorjaar aankomt waarin je weer kunt opbouwen naar een hoger niveau. Dat lukt je alleen als je je lichaam de rust gegund hebt. Rust lekker uit!

www.glorie-cbb.com

info@glorie-cbb.com

06-53714135

CONTACT

Je kan ons mailen .

Sending

Copyright © Vrouwsportief. All rights reserved.

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account